نوشته شده توسط : الهام جوادپور

برنامه خود را بطور کامل برروی قطعه کاغذی بیاوریم. به مجرد این که هر بخش از هدفمان به مرحله احرا رسید، با علامت ضربدر، تحقق آن را برروی برنامه زمان بندی مشخص کنیم. در عین حال، قبل از اینکه دست به عمل بزنیم، بد نیست از کسانی که پیش از ما، این مسیر را پیموده و سرد و گرم ان را چشیده اند، مصلحت جویی کنیم. فراموش نکنیم که دیگران می توانند هادی و حامی ما در اجرای برنامه هایمان باشند. به عبارت ساده ما می توانیم از :

مهارت دیگران

اشتباهات دیگران

سرمایه دیگران

امکانات دیگران

و روش های دیگر

در تحقق اهداف خود بهرمند شویم. به خصوص اگر از سرمایه، مهارت و امکانات لازم بی بهره باشیم، راهی به جز پیروی از رهنمودهای فوق نداریم. به هر حال ما ناگزیریم که در هر شرایطی بطور سنجیده و حساب شده خطر کنیم و تن به ماجرا بسپاریم. زیرا آنچه باید بیاموزیم در طول مسیر خواهیم آموخت. البته به یکباره خود را میان امواج سهمگین دریا نیفکنیم  بلکه از عمق کم شروع کرده و به تدریج که مهارت برخورداری از اعتماد به نفس و احساس بی نیازی به کمک دیگران می تواند یک راست به عمق آب یورش ببریم که در این صورت با یکی از عواقب زیر روبرو خواهیم شد :

  1. اگر نتوانیم شنا کنیم غرق می شویم. پس ضرورت دارد که پیشاپیش اقداماتی را برای نجات خود پیش پینی کرده باشیم ، در حقیقیت اگر فردی بدون آشنایی به فن شنا و بدون وجود امکانات ایمنی به شنا در عمق بپردازد  یک ابله تما عیار است.
  2. ممکن است به رغم عدم مهارت در فن شنا غرق نشویم  زیرا برطبق کانون ارشمیدوس، یک جسم غوطه ور در مایع، به اندازه آب هم حجمش سبک می شود. بنابراین اگر در میان تلاطم امواج دریا خونسردی خود را حفظ کنیم، چه بسا با استفاده از این اصل علمی جان سالم به در بریم. بعلاوه ضرورت صیانت نفس ممکن است به گونه ای ما را در نجات جانمان یاری کند.
  3. با توسل به مهارتی که در فن شنا داریم ، با آسودگی خیال به هر سو که مایلیم شنا کنیم، در این شرایط ایده آل، ما همه چیز را تخت کنترل خواهیم کرد . ارباب و سالار خود خواهیم بود و برای همیشه می توانیم از کلوچه شیرینی که طبخ کرده ایم  تناول کنیم.

به هرحال به جای کار امروز را به فردا افکندن، همین حالا وارد عمل شویم، آنگاه با ذهنیت مثبت آماده رویارویی با پیامدهای غیر منتظره شویم. هرگز از اشتباه نهراسیم، زیرا هر اشتباهی به ما چیزی خواهد آموخت .

بعلاوه اشتباه پیامد جانبی هر عمل تهور آمیز و هر مبارزه طلبی جسورانه است. خطا کوچکترین تاثیری برذهن و احساس فرد خوش بین و بالنده ندارد. به عکس بدبینی و تفکر منفی آدمی را از هرگونه حرکتی باز می دارد.

 


 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام جوادپور

چه وقت باید حرکت کنیم و کی میخواهیم به مقصد برسیم؟

همین حالا برنامه های آتی خود را تنظیم کنیم و جزء جزء آن را با دیدگاه عقل بسنجیم.

-         چگونه می خواهیم اهداف خود را جامه عمل بپوشانیم؟(واقع بین باشید)

-         امکانات مورد نیاز ما چیست؟

-         چقدر به طول خواهد انجامید؟

-         چه مقدار سرمایه نیاز داریم؟

-         با چه مسایلی روبرو خواهیم شد؟

-         چگونه می خواهیم این مسایل را حل و فصل کنیم؟



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام جوادپور

چگونه می توانیم به اهداف مان جامعه عمل بپوشانیم

ما یکی از مهمترین افراد کره خاک هستیم، این تنها دنیای ماست. از این رو باید به خوبی از اهداف خود آگاه بوده و بدانیم که چگونه می توانیم در کوتاهترین مدت ممکن به مقصد برسیم. به هنگام بالا رفتن از نردبان ترقی و یا زمانی که به بالاترین پله آن صعود کرده ایم دیگران را در پیمودن این مسیر یاری کنیم، چرا که مهمترین پیامد جانبی موفقیت، یاری کردن دیگران پس از فتح قله های پیروزی است. فراموش نکنیم که تنها در موضع توانایی می توان به دیگران یاری رساند. چنین کسانی بی تردید بهترین و دوست داشتنی ترین مردمان روی زمین هستند.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام جوادپور

مشخصه های بازاریابی چریکی

 

1-بازاریابی چریکی بر اساس روان انسانها و آنگونه که انسانها می اندیشند و قضاوت می کنند بنا نهاده شده است.

   2- کسانی که از روش بازاریابی چریکی استفاده می کند چریک نامگذاری می شود.

3-چریکها بایستی قبل از ورود به بازار محصولات و یا خدمات متمایز ارائه دهند.

   4- در بازاریابی چریکی تاکید بر سودآوری است و نه افزایش فروش

 5-   چریک به جای صرف پول زیاد، انرژی بیشتری صرف می کند.

6-چریکیها علاوه بر خلق یک مزیت رقابتی خاص در محصول و یا خدمتشان از راههای بسیار خلاقانه در تبلیغات و رساندن پیام خود به مخاطبشان استفاده می کنند.

7. یک روش خوب برای اندازه گیری در بازاریابی چریکی سنجش تعداد رابطه ای است که چریک در مدت زمان مشخص ایجاد کرده است. درواقع چریکها به 3 مورد ایجاد روابط جدید، افزایش تعداد

معاملات با افراد فعلی، افزایش حجم معاملات با افراد فعلی تاکید می کنند.

8. بازاریابی چریکی نیروی خود را صرف بازار هدف و مخاطبین می کند، نه بازار انبوه و هدف قراردادن جامعه ای بزرگ

9. چریکیها با دقت و نگاه عمیق به بازار، فرصت ها و تهدید بازار خود را شناسایی می کنند.

10. چریکیها در مورد رسانه های متعارف و غیر نتعارف مطالعه گسترده می کند.

11. تکنولوژی , ابزاراهرم اصلی بازاریابی چریکی است.

12. در بازارایابی چریکی به جای رقابت، تلاش برای همکاری با دیگر کسب و کارها است.

13. پیام های بازاریابی به گروه های کوچکی ارسال می شود نه پیام های انبوه به بخش بزرگی از جامعه.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام جوادپور

کلید موفقیت بازاریابی چریکی، هنر توجه کردن است و باید بطور دائمی در جریان همه نوع اطلاعات از جمله روزنامه مجلات، رادیو، تلویزیون، رقبا و ... قرار گرفت.

بازاریابی چریکی که از آن بعنوان بازاریابی بدون هزینه نام برده می شودنوعی از برنامه های بازاریابی است که در آن سعی می شود ترویجانی بر پایه خلاقیت و برخلاف عرف متداول انجام شود

که د ارای حداکثر بازده ممکن این بازاریابی همانگومه از نام آن پیداست مانند چریکیها که از حرکات نامتعارف و نامنظمی چون کمین، خرابکاری حملات و حرکات تعجب آمیز استفاده می کنند از

حرکات مشابه در صنعت بازاریابی استفاده می کنند. و با ترویجات و حرکات خود مخاطبان را متعجب و به خود جذب می نماید. در واقع این نوع بازاریابی با هزینه ای که برای ترویج و تبلیغ می کند

حداکثر توجه و احساسات مشتری را در مقایسه با بازاریابی سنتی برمی انگیزد و باعث می شود تا تبلیغات عمیقاً به یاد مشتری بماند.

 



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام جوادپور

بازار یابی چریکی

علم بازاریابی از علوم پایه دنیای تجارت محسوب می شود.جهت رونق و حفظ یک کسب وکار نیازی به انواع استراتژی ها و برنامه ریزی های بازاریابی است.بازاریابی در واقع احترام به خلق عقاید مشتریان نسبت به یک محصول و سپس حفظ این عقاید در ذهن آنان است و آنچه که موجب ظهور علوم جدید در دنیای تجارت می شود تعریف روشهایی است که بتواند نقصان های موجود در یک روش را مرتفع کند.

اگر مردم مارا نشناسند و در مورد محصولات با خدمات ما آگاهی و شناخت نداشته باشند تا در به خرید از ما نخواسته بود.

علت عمده ای که باعث می شود و بسیاری از شرکت ها در تصویر سازی و جذب مشتری با ناکامی روبرو شد نه آن است که مدیران آنها نمی دانند بازاریابی از کجا شروع کنند یا اینکه نمی دانند چگونه بسیاری از کارکردهای یک بازاریابی موثر را بخوبی انجام دهد.آنچه در فرآیند برندسازی بیش از فنون و روش ها منشا اثر دارد برخورداری از یک نظام منسجم و راهبردی است، برای داشتن برند قوی، موفق و پول ساز باید خود و یکایک کارکنان را به بینش بازاریابی مجهز نمایند. یکی از پاسخ ها به چالش های امروز بازاریابی و فروش در گرو بازگشت به نگرش بازاریابی چریکی و استفاده از اصول راهکار های این شیوه است. مفهوم چریکی که از روش های کلاسیک جنگی گرفته، در بازاریابی به عنوان نوعی روش برقراری ارتباط نامتقارن استفاده می شود.

این راهکار برای کسب و کارهای بزرگ می تواند کارایی داشته باشد اما در اصل این نوع استراتژی بیشتر برای کسب و کارهای کوچکتر استفاده می شود که به دلیل بودجه کم نمی توانند با بزرگان صنعت خود رقابت کنند. بازاریابی چریکی روشی نامنظم و غیر معمول در انجام فعالیتهای ترفیعی بر مبنای یک بودجه بسیار کم است. چنین پیشرفت هایی به گونه ای طراحی می شوند که مخاطب هدف، حتی از وجود آن بی اطلاع است.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام جوادپور

چند ترفند عالی برای اینکه بتوانیم زبان بدن دیگران را بخوانیم

زبان بدن، آنچه در ذهن دیگران می‌گذرد را افشا می‌کند، به شرط آنکه بدانید دنبال چه چیزی بگردید. چه کسی هست که حداقل چند باری نخواسته باشد فکر دیگران را بخواند؟

قول می‌دهم شما هم پیش از این بیشتر از آنچه فکرش را می‌کنید از اشارات زبان بدن (Body Language) استفاده کرده‌اید. پژوهشی در دانشگاه UCLA نشان داده است که تنها ۷ درصد از ارتباط‌های انسانی بر پایه‌ی واژه‌ها شکل می‌گیرند، ۳۸ درصد را تُن صدا و ۵۵ درصدِ بقیه را زبان بدن تشکیل می‌دهند. اگر یاد بگیرید چگونه این ۵۵ درصد را بفهمید و تفسیر کنید، می‌توانید در مواجهه با دیگران یک سر و گردن بالاتر ظاهر شوید.
وقتی حسابی کار می‌کنید و هر آنچه از دست‌تان برمی‌آید برای دست‌یابی به هدف انجام می‌دهید، از هر چیزی که بتواند به شما برتری بدهد و راهتان را به سمت موفقیت هموار کند، استقبال می‌کنید. در این مقاله با چند ترفند عالی آشنا می‌شویم تا بتوانیم زبان بدن دیگران را بخوانیم.


موسسه‌ی TalentSmart بیش از یک میلیون نفر را مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیده که افرادی که بهترین عملکردها را دارند (دقیقا ۹۰ درصد از بهترین‌ها) همان‌هایی هستند که هوش هیجانی (EQ) بالایی دارند. این افراد از قدرت اشارات غیرکلامی در ارتباط‌های انسانی آگاهند و به همین خاطر، زبان بدن را زیر نظر دارند.
دفعه‌ی بعدی که جلسه‌ای دارید، قراری دارید و یا حتی در جمع خانواده هستید، به این نشانه‌ها دقت کنید:

روی هم انداختن دست‌ها و پاها نشانه‌ی مقاومت است

لبخند واقعی کنار چشم‌ها چین و چروک می‌اندازد

تقلید زبان بدن نشانه‌ی خوبی است

نحوه‌ی ایستادن، حقیقت را بیان می‌کند

چشم‌هایی که دروغ می‌گویند

بالا بردن ابروها نشانه‌ی ناراحتی است

تکان دادنِ اغراق‌آمیزِ سر نشانه‌ی اضطراب است

به هم فشردن فک نشانه‌ی استرس است

 

 



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام جوادپور

 

 حسابداری صنعتی(بهای تمام شده )

 

آن بخش از حسابداری است که به تشخیص، ثبت، تجزیه و تحلیل و گزارش بهای تمام شده محصولات یا فعالیتهای معین می پردازد. به حسابداری صنعتی، حسابداری بهای تمام شده نیز می گویند. حسابداری صنعتی یک ابزار بسیار مهم در اختیار مدیریت می باشد تا مدیران را در برنامه ریزی، کنترل و نظارت و بررسی نتایج فعالیت ها یاری نماید.

مدیریت با استفاده از حسابداری صنعتی، بهای تمام شده تولیدات را محاسبه نموده و کنترل خود را بر روی هزینه های مواد، دستمزد  و سایذ هزینه های تولید اعمال می کند. مدیران در صورتی که گزارش های دقیق و صحیحی از عوامل هزینه نداشته باشند، در تصمیم گیری خود در جهت افزایش تولید یا سایر تصمیم گیری ها با مشکل مواجه خواهند شد. حسابداری مالی در موسسات وظیفه تهیه گزارش وضعیت مالی و جریان های ورودی و خروجی وجه نقد را برعهده داشته و بیان می کند که در طول دوره مالی چه نتایجی حاصل شده است. اما حسابداری صنعتی در کنار حسابداری مالی گزارش هایی از حزئیات تولید و مراکز ایجاد هزینه ارائه می دهد. به صورت دقیق تر حسابداری صنعتی مقدار مصرف مواد، میزان تولید، ساعات کار انجام شده و هزینه های سایر عوامل تولید را در اختیار مدییت قرار می دهد تا بر اساس این اطلاعات و گزارش ها مدیریت بتواند تصمیم گیری، کنترل وبرنامه ریزی نماید.

بطور کلی ، حسابداری صنعتی دارای سه وظیفه و کارکرد مهم زیر می باشد:

1-  اندازه گیری و محاسبه بهای تمام شده تولیدات و یا به مفهوم دیگر هزینه یابی

2-  فراهم کردن اطلاعات لازم برای ارزیابی عملکرد

3-  فراهم کردن اطلاعات لازم برای برنامه ریزی، کنترل و تصمیم گیری

 

 



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام جوادپور

سیستم های اندازه گیری موجودی کالا

ب) سیستم دائمی موجودی کالا:

در این سیستم واحد تجاری در هر لحظه اطلاعات مربوط به هریک از اقلام کالا را در اختیار دارد. در حقیقت بدون نیاز به شمارش فیزیکی موجودی کالای پایان دوره به راحتی می توان بهای تمام شده آن را در هر لحظه مناسب نمود. هرچند که در سیستم دائمی نیازی به شمارش موجودی کالای پایان دوره نیست، با این وجود به منظور اطمینان از این که مانده موجودی ها در انبار حداقل یک مرتبه در سال انجام می شود. در این سیستم، کلیه مبادلات مربوط به خرید در سیستم دائمی کالاهای خریداری شده در بدهکار موجودی کالا ثبت می گردد و در زمان فروش نیز معادل بهای تمام شده حساب موجودی کالا بستانکار می شود. مهمترین مزیت های سیسام دائمی نسبت به سیستم ادواری بصورت زیر است :

1-  در سیستم دائمی می تو ان اطلاعات مربوط به بهای تمام شده و سود را برای هر فروش بصورت مجزا تعیین نمود. بنابراین این سیستم اطلاعات بیشتری را در اختیار مدیریت قرار میدهد.

2-  در سیستم دائمی در هر تاریخی می توان بدون نیاز شمارش موجودی ها، اطلاعات بهای تمام شده و صورت سود و زیان را ارائه نمود. بنابراین در این سیستم در کوتاهترین زمان میتوان صورت سود و زیان را تهیه نمود.

 



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام جوادپور

سیستم های اندازه گیری موجودی کالا

در محاسبه بهای کالای فروش رفته  و موجودی کالای دوره و نیز در انجام ثبت های مربوط به خرید و فروش کالا در شرکت های بازرگانی ممکن است از سیستم های ادواری موجودی کالا یا سیستم دائمی موجودی کالا استفاده شود که در زیر به توضیح این دو سیستم پرداخته می شود.

الف) سیستم ادواری موجودی کالا :

در این سیستم، تعداد کالاهای موجود در پایان هر دوره مالی باید از طریق شمارش فیزیکی موجودی های باقیمانده در انبار تعیین شود. به عبارت دیگر از آنجایی که در این سیستم از دفاتر حسابداری نمی توان اطلاعات مربوط به کالاهای فروش رفته یا مصرف شده را تعیین نمود، بنابراین شمارش موجودی کالای پایان دوره الزامی بوده و بهای تمام شده کالای فروش رفته با توجه به موجودی کالای پایان دوره تعیین میگردد و بیشتر در شرکت هایی مناسب است که تنوع اقلام زیاد بوده و بهای تمام شده آنها کم می باشد.

در سیستم ادواری، بهای کالای فروش رفته و سود و زیان بصورت دوره ای(سالانه-شش ماهه و غیره) و پس از شمارش فیزیکی موجودی کالا محاسبه می شود. همچنین در این سیستم نمی توان اطلاعات مربوط به بهای تمام شده و سود را برای هر فروش بصورت مجزا تعیین نمود، بلکه سود و زیان و بهای کالای فروش رفته به شکل کلی در پایان دوره های گزارشگری محاسبه می گردد.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام جوادپور

ارزیابی راهکارهای مختلف و تصمیم گیری در خصوص اتخاذ یک روش

برای تولید یک محصول در شرکت های تولیدی ممکن است روش های متفاوتی همراه با هزینه های متفاوتی وجود داشته باشد. برخی از این روش ها هزینه ثابت کمی دارند، ولی به علت داشتن

دستمزد بالا و سرعت تولید پایین به ازای هرواحد هزینه معتبر زیادی دارند. اما در روش های با تکنولوژی بالاتر، به دنبال کاهش نیروی کار و صرفه جویی در میزان استفاده از مواد، از میزان هزینه

های متغیر کاسته شده ولی سهم هزینه های ثابت در تولید محصول زیاد می شود. مدیریت یک واحد تولیدی به دنبال این است که برای تولید محصول، روشی را انتخاب نماید که کمترین هزینه و

بیشترین سود را عاید شرکت کند. البته میزان تقاضا نیز بر تصمیم گیری موثر است و انتخاب یک روش مطلوب به سطح فعالیت نیز بستگی دارد.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام جوادپور

10 اصل اساسی استراتژی

 در 50 سال گذشته بسیاری از سیستم های نوین استراتژی به کسب و کار معرفی شده اند 

در طول زمان متفکران بزرگ استراتژیستهای واستراتژیستهای از بسیاری از کشورها تعداد بی شماری اصول استراتژی را معرفی کرده که منجر به موفقیت شده و تلاش برای اتخاذ یک  نسخه واحد از آنها نمیتواند برای همه شرکتها با هر شرایطی مناسب باشد.

از راه تحلیل عمیق و مقایسه میان استراتژیست در طول زمانها 10اصل اساسی استراتژی را تعیین می کند که شامل:

  1. کاملا به یک هدف معین و روشن فکر کنیم و به آن متعهد باشیم
  2. ابتکار عمل را در دست بگیریم. و آن را حفظ کنیم
  3. برای تجمع وتمرکز منابع خود صرفه جویی کنیم
  4. از موقعیت یابی استراتژیک استفاده ببریم
  5. کارهای غیر منتظره انجام دهیم
  6. همه چیز را ساده بگیریم
  7. همزمان راه حل ها و جایگزین های چند گانه فراهم کنیم
  8. برای دستیابی به هدف از مسیرهای غیر مستقیم استفاده کینم
  9. زمان بندی و ترتیب گذاری ر اعمال کنیم
  10. از موفقیت خود بهره برداری کنید.

از مطالعه های که انجام داده شد مشخص شده است که منابع بیش از اندازه یا حتی منابع برتر داشتن الزامی برای موفق شدن نیست همچنین پیتر دراکر پیوسته هشدار می دهد که اگر شرکتی به  اتخاذ استراتژی هایی که در گشته باعث موفقیتش شده ادامه دهد در نهایت با شکست روبه رو خواهدشد زیراکه محیط , تکنولوژی , سیاست , اقتصاد و ..  ثابت نیستد و مداوم تغییر می کنند.

همچنین اصول استراتژ ی ها هیچ نوع دروغ گویی , تقلب یا نادرستی را شامل نمی شود  ممکن است گاهی استراتژیستها ی موفق به بلوف زدن یا گمراه کردن حریف در مود نیات خود فریبکاری کنند اما آنها مشتریان ویا کارکنان خود را فریب نمی دهند ویا با قصد و به عمد قوانین را نقص نمی کنند.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام جوادپور

بطور کلی خریداران به سه گروه تقسیم می شوند:

1-      واقع بینان

2-     منفی بافان

3-     کمال طلبها

هرکدام ازین سه گروه به خاطر دیدگاههای متفاوتشان، از یک مذاکره برداشتهای گوناگونی دارند.

واقع بینان، چنان که از نامشان مشهود است به جنبه واقعی پیشنهاد توجه دارند و نکات مثبت و منفی را باهم می سنجند. ازی اینرو برای برانگیختن ایشان کافی است که تنها به حقایق تکیه کنید.

منفی بافان، فروشندگان را کلاش و کلاهبردار می شمرند. آنها جنبه های منفی پیشنهاد و یا مذاکره را کانون توجه قرار می دهند، ازاین رو برای متقاعد کردن ایشان باید با تاکید جدی به مزایای کالا، به تصفیه و پالایش ذهنشان بپردازید.

کمال طلبها، کسانی اند که تنها به جنبه های مثبت هرچیزی توجه دارند. ازینرو به سرعت در جهت اتخاذ یک تصمیم مساعد برانگیخته می شوند.



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام جوادپور

16 صفت ویژه فرشندگان حرفه ای :

1-     هوش و استعداد

2-     بینش و بصیرت

3-     خودانگیزی

4-     استحکام شخصیت

5-     نظم و ترتیب

6-     انعطاف پذیری

7-     شور و اشتیاق

8-     آراستگی ظاهر

9-     انتقاد از خود

10- همدلی با دیگران

11- خواستار موفقیتش

12- وقت شناسی

13- دقیق گوش کردن

14- پشتکار

15- اعتماد به نفس

16- ادب



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام جوادپور

 

5 تفاوت برنده و بازنده

1- برنده اگر اشتباه کند می پذیرد که اشتباه کرده است.

           بازنده می گوید، تقصیر من نبود.

2- برنده موفقیت خود را حاصل خوش اقبالی می داند ، حتی اگر به بخت و اقبال مربوط نباشد.

            بازنده، شکست خود را بداقبالی نسبت می دهد، حتی اگر اقبال بد، نقشی نداشته باشد.

3- برنده از بازنده سخت کوش تر است، با وجود این وقت بیشتری برای تفریح و سرگرمی دارد.

             بازنده همیشه گرفتار است، گرفتار وخامتی که برای خود پدید آورده است.

4- برنده از میان مشکلات به نرمی می گذرد.

              بازنده به دور مشکلات می گردد.

5- برنده با رفع اشتباهات، تاسف خود را نشان می دهد.

             بازنده نیز تاسف میخورد، اما بار دگر اشتباه می کند.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام جوادپور

7- فقط روی فروش فکر کنیم

فقط 10% از مشتری هایمان می توانند90% سود مارا تامین کنند و 90% مشتری 10% سود را تامین می کنند و شاید این 90% مشکلات زیادی برای ما بوجود آورند پس بهتر است 10% مشتریانمان را پیدا کنیم و سعی کنیم بیشترین و بهترین خدمات را به آنها بدهیم آنها هستند که مارا به دیگران معرفی می کنند و باعث افزایش سود ما می شوند.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام جوادپور

6- عمده فروش باشیم

مهمترین استراتژی فروش این است که به دنبال آدمهایی باشیم که شبکه بزرگ فروش دارند و می توانیم از طریق آنها محصولاتمان را به دیگران عرضه کنیم افراد اثرگذار را پیدا کنیم تا بتوانیم از طریق آنها عمده بفروشیم.



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام جوادپور

5- یک پل پیدا کنیم

حتماً کسانی  هستند که پیشنهاد می کنند از بازاریابی تلفنی استفاده کنیم با مشتریان تماس بگیریم و محصول خود را معرفی کنیم. اما هیچ کس تمایل ندارد یک نفر با آنها تماس گرفته و محصولی را معرفی نماید که ممکن است هیچ نیازی به آن نداشته باشد.

من یادم هست مدتی یک شرکت ساعت 3 بعدازظهر با منزل مادرم تما سم می گرفت و در مورد کالایی صحبت میکرد که مادرم اصلا نمیشناخت، حتی مورد استفاده مادرم هم نبود.

اصلا درست نیست وقت کسی را اینطوری تلف کنیم بهتراست یک پل پیدا کنیم افرادی را پیدا کنیم که مارا می شناسند و می توانند ما را به دیگران معرفی کنند اگر بدون هیچ مقدمه ای به دیگران تماس بگیریم و بخواهیم محصول خودرا معرفی کنیم به نظر آنها ما ادمهای تازه کاری می آییم پس پل بزنیم.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام جوادپور

4- مهمترین خواسته مشتریان را بشناسیم

یکی از دوستانم در یک مشاور املاک کار میکرد او تقریباً هرروز یک قرارداد فروش داشت و دیگر همکاران حتی ماهی یک فروش نداتشند یک روز از او پرسیدم چطور فروش شما اینقدر با بقیه تفاوت دارد گفت من همان چیزی را می فروشم که مشتری می خواهد. مثلا مشتری ماشین گران قیمتی دارد و می خواهد از امنیت ماشین خود اطمینان داشته باشد یا مشتری دیگر وسایل زیادی دارد و نیاز دارد آپارتمانش کمدهای زیادی داشته باشد.

مهمترین خواسته مشتری را بشناسیم و آنچه را که نیاز دارد به او بدهیم. همه ما از اهمیت سوال پرسیدن و گوش دادن آگاه هستیم مهم است سوالهای هدف دار بپرسیم و به خواسته مشتری پی ببریم و انگاه بر اساس نیاز مشتری کالا را به او تحویل بدهیم.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام جوادپور

3- آنچه ما فکر می کنیم با نیاز مشتری تفاوت دارد" به حرف مشتری گوش دهیم"

چندی  پیش با مدیرفروشی صحبت می کردم که می گفت میخواهم شعار فروشم حرف دلم باشد. به او گفتم اشتباه می کنید تا حالا شده دیگران به چیزی اهمیت دهند که اصلا برای شما مهم نیست خیلی دردناک است فقط از دید خودتان به قضیه نگاه کنید. فروش پیدا کردن یک خلاء نیست بهتر است پیش فرض نداشته باشیم و به جای مشتری تصمیم نگیریم. با مشتری صحبت کنیم و بگذاریم نیاز مشتری از زبان مشتریان شنیده شود.پس گوش کنیم وکمتر حرف بزنیم و ببینیم چطور می شود به نیاز مشتری پی برد.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 ارديبهشت 1396 | نظرات ()