اثراتاسترس
.
در اکثر کشور های دنیا استرس مساله ی حائز اهمیتی برای کسب و کار محسوب می شود. افراد خیلی کمی در محل کار خود متاثر از استرس نمی باشند. برخی از حقایق پیرامون تاثیرات استرس در نیروی کار عبارت اند از:
- مطالعه نشان داد که یک چهارم افرادی که مورد مصاحبه قرار می گیرند، شغل را به عنوان پر استرس ترین مساله ی زندگی خود می دانند.
- تخمین زده می شود که 50 درصدِ غیبت در محل کار ناشی از استرس باشد
- · تخمین زده می شود که 10 درصد حملات قلبی در اجتماع ناشی از استرس باشد
- · سازمان بهداشت جهانی اینگونه پیش بینی می کند که تا سال 1010 شرایط سلامت مبتنی بر
استرس، مسئول نیمی از مسائل پزشکی جهان باشد.
اگر خارج از محل کار خود بسیار استرس دارید این استرس در محل کار خود را بیشتر نشان می دهد برای مثال ، این اغلب منجر به:
· رنگ پریدگی
- · عملکرد شغلی تحلیل یافته
- رضایت شغلی کم تر
- کشمکش های بیشتر
می شود، که در نتیجه، استرس بیشتر ایجاد می کنند.
در بسیاری از شرایط کارمندان اینگونه فکر می کنند که نیازی نیست استرس یا عوامل استرس زای خود را گزارش دهند، چون معتقدند کمکی به شرایط نمی کند و هیچ گونه توجهی از سوی کارفرما به این مساله نمی شود، و همین باعث افزایش آن می شود. حقیقت اینجاست که کارفرما می بایست همواره در حال بررسی به دنبال راهی برای کاهش استرس در کارمندان خود باشد
درآینده، بررسی بیشتری می کنیم تا ببینیم یک کارفرما چه کار می تواند کند تا استرس را برای کارمندان خود کاهش دهد.
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0